2010年7月31日土曜日

私、かわいい!

今日とても懐かしい音楽を聞きました。私が高1の冬に宣教師に歌ってもらった歌です。カルチャークラブという当時かなり奇抜な風貌で人気があったロックグループが歌う“カーマ カメレオン”(邦名 カーマは気まぐれ)です。宣教師から発音を教えてもらい始めたばかりの私には歌のテンポが速く、なかなか歌えなかったので宣教師に歌ってもらっていました。アメリカ人なのでもちろん歌えるのですが、“上手!”と言ってキャッキャ、キャッキャ喜んでいたのを思い出しました。

おまけにその時の宣教師たちの写真を発見!4人いた宣教師のうち二人と一週間のうちに何度か会う日を作ってもらっていて、ドーナッツをおごってもらったり、自転車の荷台に乗せてもらって病院に入院している友達に会いに行ったりしました。

この写真を撮った日は、豊岡でバプテスマ会があった時のものです。この日は、バプテスマ以外に思い出深い日でした。
この日は日曜日で、みんなで豊岡に行った後、私はバイトが控えていました。仕事があることを宣教師に話すと、先輩宣教師が、“日曜日に働くのは良くない”と言いました。かと言って、仕事を休むこともできず、暗い気分でバイトに行き、仕事にも身が入らない状態のまま帰宅しました。すると、帰って早々バイト先から電話がかかり、“仕事が向いていないようなので辞めた方がいいのでは”と言われ、バイト3日目でクビです。これで肩身の狭い思いをしなくて済んだと喜んだ日でした。


I haven't heard Karma chameleon by Culture Club for a long time.   I coincidentally found thier live held in 2008 on TV and they sang it. It brings me back at the age of 15 or 16.  In those days, Culture Club was a famous band and we often heard on TV.  It sounded nice to me. I wanted to sing it but it was so fast that I couldn't sing along. And then I asked one of the missionaies to sing it instead of singing myself. He sang it for me over and over again.  A very memorable song for me.... 

Another story for this picture. I had to work after visiting the Toyooka Branch on that day. I told missionaries about that, and one of them said that "It's not good to work on Sundays" What he said was very true but I wasn't brave enough to say I don't work on Sundays.  I was hesitated to work but I couldn't nothing but go to work. Spent some time there and went home. Soon as I got home, telephone rang and I answered. That was form my employer and he told that I wasn't happy at work. He suggested me to quite the work. That was Day 3 and I got fired. I experienced many things on one day. 

0 件のコメント:

コメントを投稿